Caffee Latte - moja miłość






Kocham kawę - i to moje uzależnienie - 2 filiżanki codziennie .

Mmm.. nie mogę się bez niej obejść , nie to że jestem ospała czy śpiąca - nie w tym celu ją pije, 
 po prostu jest pyszna ! 

Kocham kawę z mlekiem  <333
Myślę , że cukier psuje jej smak ;p

Ostatnio na rynek weszły saszetki caffee latte i możemy zrobić ją w domu nie mając specjalnego ekspresu do kawy !


Trochę o kawie :

Nazwa kawy pochodzi prawdopodobnie od arabskiego kahwa. Do większości języków europejskich przeniknęła poprzez tureckie słowo kahve i utworzoną od niego włoską nazwę caffè. Drugą prawdopodobną etymologią nazwy kawa jest nazwa etiopskiego miasta Kaffa, dziś – Kefa. W Polsce pojawiła się po bitwie pod Wiedniem w 1683 w formie tureckiej (choć wcześniej już znana była regionalnie, np. w Kamieńcu Podolskim, gdzie dla wojsk osmańskich stworzono po zajęciu przez nie miasta kawiarnie, tak że i polscy mieszkańcy Kamieńca mogli się wówczas zapoznać z kawą i kawiarnią). Jej dokładna etymologia nie jest znana. Kahva oznacza po arabsku zarówno kawę jak i wino, z czego drugie znaczenie jest starsze. Często przyjmuje się, że nazwa ta wywodzi się od znanego z uprawy kawy regionu Kaffa w Etiopii. Może ona pochodzić także od słowa kohwet oznaczającego siłę.


Odkrycie kawy

Owoce kawowca wykorzystywane były w Etiopii już w I tysiącleciu p.n.e. Spożywano je gotowane z dodatkiem masła i soli, lecz nie uprawiano, tylko zbierano ze stanowisk naturalnych. Przypuszczalnie w XIII lub XIV w. przywiezione zostały przez kupców arabskich do Jemenu, który do dziś dostarcza najdroższą kawę. Prawdopodobnie tam opracowano metodę preparowania nasion przez prażenie i wytwarzanie z nich napoju, który Beduini rozpowszechnili w całej Arabii. Z odkryciem kawy wiążą się dwie legendy. Pierwsza przypisuje związane z tym zasługi sufiemu Shaikh ash-Shadhilemu. Miał on w czasie swojej wędrówki po Afryce przypadkiem natrafić na stado wyjątkowo pobudzonych kóz. Z ciekawości spróbował zjadanych przez nie owoców, poznając ich niezwykły wpływ na organizm człowieka. Druga, bardzo podobna historia jako odkrywcę podaje etiopskiego pasterza o imieniu Kaldi.



Pozytywne właściwości

Według niektórych badań kawa pita w umiarkowanych ilościach posiada pewne pozytywne, niekiedy nawet lecznicze właściwości.
źródło : wikipedia.org
Oczywiście są też jej negatywne właściwości ... :P


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


ZAPRASZAM NA ROZDANIE DO ZUZI :)) 



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Kawa vs herbata  ? :))






.

Komentarze

  1. i kawa i herbata, jestem od obu uzależniona i uwielbiam bardzo mocno! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. KAWA - A zwłaszcza ta która jest w twoim kubku - ojj ale mi się jej zachciało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Herbata jest codziennie, obowiązkowo. Kawę czasem odpuszczę, ale uwielbiam.. UWIELBIAM wybrać się raz ja jakiś czas na porządną, dużą kawę (wszelkie odmiany) do przytulnego miejca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. herbatka najlepiej smakowa od liptona <33 ja też uwielbiam wybrać się np. do Starbucksa lub do jakiejś małej kawiarenki którą mało osób zna i zaszyć się z ulubioną książką <333

      Usuń
  4. tez jestem maniaczka kawy :D czesto bedac gdzies w centrum handlowym moj facet musi mnie odciagac od kafejek typu Coffe Haven czy Empik Cafe :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Również jestem uzależniona od kawy , robiłam nawet na jej temat prezentację :D
    A teraz mam ochote na taką frappe mmmm : )

    OdpowiedzUsuń
  6. kawa, ale inka. Rozpuszczalna raz dziennie. Herbat nie pijam w ogole :)

    OdpowiedzUsuń
  7. kocham kawę rano, a wieczorem tylko ukochana herbata zielonaaaaaaaa :D

    OdpowiedzUsuń
  8. I just found your blog and I think it is amazing.I am following you now,under name Lilie Marlen,but I don't use any photos so I will be last one on your follower list.I will be honored if you come visit my blog and follow it if you like it Have a nice day
    http://liliemarlen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. fajny blog. :)

    obserwujemy .? ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. zdecydowanie stawiam na herbate, ale ale dobre to latte?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pyszne <33 polecam :) szczególnie karmelowe :)))

      Usuń
  11. w moim przypadku zdecydowanie herbata, ale kawa wygląda smakowicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudownie Ci ta kawa wyszła:)

    OdpowiedzUsuń
  13. kawa

    chyba że jest zimno a ja właśnie wróciłam z dworu to koniecznie herbata :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak patrzę na zdjęcia tego latte i coś mi świta, że gdzieś już widziałam te opakowanie, idę do kuchni i jest w szafce! Ale waniliowe! Gdyby nie to, że właśnie piję super ekstra mocną siekierę żeby nie zasnać, na pewno bym ją sobie zrobiła :). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow ! ale super - też muszę wypróbować waniliowe <3333

      Usuń
  15. Bardzo lubię kawusię z mlekiem a w szczególności mi smakuje jak piję ja z moją mamą na dworze przy stoliku w ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak <33, najlepiej jak jet taka wiosenna pagoda i lekki wietrzyk :))

      Usuń
  16. Uwielbiam kawę, herbaty lubię. Ale dobra kawa to jest to :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Herbata! <3
    Zapraszam do wzajemnej obserwacji :) Świetny blog!
    Pozdrawiam
    Xana

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja mam na szczęście ekspres wiec nie muszę kupować takiej w saszetkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla samego posmaku karmelowego warto <33

      Usuń
  19. nie widziałam jeszcze tej saszetki nigdzie :) a szkoda bo bym chętnie kupiła jak takie pyszne ! :D jaka cena ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ok. 3 zł :P 2 coś :))

      Usuń
    2. to muszę jej gdzieś poszukać ;)

      Usuń
  20. Aż nabrałam ochoty na kawkę:) Kawę pije w pracy aby się obudzić:) a w ciągu dnia to herbatka:)

    OdpowiedzUsuń
  21. w ciepłe dni uwielbiam kawę mrożoną ale ja jednak lubię z cukrem :P

    OdpowiedzUsuń
  22. choć dzień zaczynam od herbaty, to też nie wyobrażam sobie dnia bez kawy - dla jej smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dla mnie niezastapiona jest herbata, kawe lubie tylko latte (choc ta o ktorej piszesz akurat mi nie smakowala - mialam ta sama wersje karmelkowa), i ice coffe - bez mleka nie wypije :D

    OdpowiedzUsuń
  24. kocham kawki ale właśnie typu Latte, Capuccino itp a herbaty mogę pić litrami ale czerwone i zielone ;) ♥

    OdpowiedzUsuń
  25. Kawuniaaa!! <33

    http://kajulekk.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  26. Też ją kocham, jest przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz ♥
Thank you for your comment ♥